Fan.

Tre lysande röda finnar i nacken.
Jaha. Plocka fram sjalar...

Kommentarer
Postat av: johan persson

hej!jag har börjat med roaccutan i några dagar nu och har märkt att jag har fått dimsyn, har dina problem med synen blivit bättre efter kuren?

2011-10-02 @ 13:25:21
Postat av: Malin

Hej!

Jag har lite frågor som jag hoppas du kunde svara på angående roaccutan då jag funderar på att påbörja en kur snart :)

1. Hur lång tid tog det tills du såg en förbättring?

2. Använde du diane under tiden?

3. Försvann även pormaskarna för dig?

4. Tog det längre tid att få bort aknen från ryggen?

2011-10-03 @ 21:21:49
Postat av: roaccutan och jag

Johan - min syn är precis som den var innan kuren. Inga problem där!



Malin -

1. Man får ju först uppblossningar innan man märker att det börjar ge med sig. Minns inte riktigt när jag började känna att det blev bättre. Läs tidigare inlägg, allt ska finnas här :)

2. Nej, får inte äta p-piller pga propphistorik, äter mini-piller.

3. Pormaskarna försvann, har dock fått någon enstaka på näsan nu på senare tid.

4. Längre tid än pormaskarna? Det minns jag inte faktiskt. Men jag tror pormaskarna försvann innan för de hade jag i ansiktet och det blev väldigt torrt.



Jag vill säga att trots att det var väldigt jobbigt periodvis, med uppblossningar, ledvärk och väldigt mycket gråtande på slutet, så är roaccutankuren något av det bästa jag gjort.



Finnarna i nacken är borta igen och förhoppningsvis dröjer det innan det kommer några igen.

2011-10-04 @ 22:22:52
Postat av: ecjo

Hej,

Jag hittade precis hit.

Har läst några av dina inlägg och det verkar ju som om du blev hjälpt av Roaccutan :-).

Hur svårt var det att få det utskrivit? Ville läkaren att du skulle testa en massa annat innan de föreslog Roaccutan?

2011-10-09 @ 11:23:47
URL: http://ecjo.blogspot.com
Postat av: roaccutanochjag

Ecjo - förlåt för sent svar, kikar inte in här då ofta längre.



För mig var det inte alls svårt att få roaccutan utskrivet. Min läkare ville skriva ut det till mig första gången vi träffades. Men jag var rädd för biverkningarna då och ville prova allt annat först. Jag fick dem direkt när jag bad om dem sen.

2011-10-23 @ 23:00:56
Postat av: Elin

Hej!

Jag är mitt uppe i min behandling med Roaccutan och kan bara säga positiva saker om detta. Min hy är redan jättefin och det enda som jag känner mig någorlunda brydd över är läpparna som är torra och spricker lätt. Men annars är jag jättenöjd. Det skrivs så mkt negativt och detta medel och jag kan bara säga att för mig fungerar det jättebra! Tveka inte att pröva!

2011-10-27 @ 11:46:15
Postat av: ecjo

Tack för svaret ändå :)! Jag håller just nu på med en Tetralysalkur som jag hoppas ska hjälpa. Hittills har det gått bra. Om det inte fungerar så har läkaren lovat att en remiss till hudläkare som kan skriva ut Roaccutan.

2011-11-06 @ 15:33:42
Postat av: roaccutan och jag

Elin - roligt att höra att du är nöjd med roaccutan. Jag hade mycket problem under min kur, men är så himla glad att jag gjorde det! Inte en enda böld på ryggen sen december förra året!



ecjo - Jag åt Tetralysal i två omgångar innan jag gick på roaccutan. Hoppas att det funkar bättre för dig än för mig! Jag håller tummarna.

2011-11-08 @ 18:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0