Kläm och avfärd

Det har dykt upp en del ojämnheter i mitt ansikte sista dagarna. Främst på käklinjen. Det är inte finnar och inte pormaskar. Jag kunde inte låta bli att undersöka och igår klmde jag de två som fanns. Det är som små små fettknutor som man ibland kan få. Förstår inte varför det dykt upp så "många" nu. Många = i alla fall fler än jag brukar ha. Kanske är så att jag producerar mer fett nu när kroppen slutat få uttorkningsmedicinen. Håret blir ju fett snabbare menar jag.
Men jag ska inte klaga, det är inte så att de syns. Det är bara när jag står på toaletten med ansiktet ett par centimeter från spegeln de syns. Och det kan jag leva med. De kanske försvinner så småningom.
Hår fäller jag fortfarande. Snäppet mindre, men jag har inte märkt någon förbättring sista dagarna. Well, well.
I övermorgon drar jag, då blir det tyst som i graven här ett tag. Till midsommar ungefär. Då ska jag lämna rapport om hur resan gick. Med sol, bärande av ryggsäck och håravfall typ.
Solong så länge.

Kommentarer
Postat av: sunrise

hoppas du har det kul i asien! tänker på dig

2011-05-12 @ 16:26:02
Postat av: Klara

Hej! Vad roligt att hitta din blogg. Jag har ätit roa ett par månader nu och har snart gjort halva kuren, har väldigt lika biverkningar som du haft!

Jag tänkte höra, jag tränade/tränar oxå massor och har för en gångs skull lyckats gå ner i vikt på rikigt, har du lyckats hålla vikten nere efter kuren? Jag började fundera på om det gick lättare ned med hjälp av roa, men då kanske man går upp igen när man slutar?!



Hoppas du har det bra på din resa och att din hy är fiiin=)

2011-05-23 @ 21:28:11
Postat av: roaccutan och jag

Tack för era kommentarer och för att ni tänker på mig. Sunrise - hur går det för dig? Inga bakslag?

Klara - ja, det där är lite surt. Jag började träna mycket förra sommaren och fortsatte i början av roakuren. Tills lederna sa stopp. Tyvärr har jag inte lyckats hålla vikten nere riktigt, jag har gått upp några kilon. Lätt hänt att man träffar kompisar hemma eller på fik när man inte tränar efter jobbet. Och fika och julmat och annat kombinerat med soffhäng är inte den bästa kombinationen. Men jag har aldrig varit sådan att jag tänkt så mycket på vad jag ätit, jag har tränat istället. Kan man inte träna pga av roa kan man nog hålla vikten om man äter lite mindre och tänker lite mer på vad man stoppar i sig. Positivt är ju att man inte dricker alkohol och slipper de kalorierna. Jag har efter månader utan rejäl träning och en lång resa med en hel del ölintagande bestämt mig för att ta tag i träningen igen. Nu är det dags att komma tillbaka till hur det såg ut i oktober!



Resan var fantastisk och min hy är fortsatt slät!



Lycka till Klara och hör av dig om du undrar något mer.

2011-06-23 @ 21:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0