Knäckt

Det var vad jag blev när jag kom hem efter trevlig middag på stan igår och såg två finnar på ena kinden. Herregud vad ledsen jag blev. De var små, men större än de andra pyttesmå jag haft. Jag föreställde mig att de bara var början på återkomsten och att de idag skulle vara superstora.
Det var de såklart inte. De syns knappt idag. Och jag har lugnat mig. Puh.
Håret fortsätter falla av mig, inget nytt där. Men jag har ett tips. När jag var hos frissan sist så fönade hon mitt hår torrt och plattade det. Jag hade det i hästsvans de tre dagar som jag inte tvättade det på. Och jag kunde ha det utsläppt på nätterna utan att fälla särskilt mycket. Nästa gång jag tvättade det gjorde jag likadant. Och det verkar i alla fall vara bättre än att alltid ha det uppsatt i knut. Fällde mindre i nästa dusch.
Igår när jag kom hem på natten duschade jag. Och det var så sent och jag var så trött. Så jag orkade inte smörja in mig. Ingen skön morgon vill jag lova. Torr och fnasig och kliig överallt. Det gör vi inte om på ett tag.
Kämpa på där ute, jag är så lycklig över detta. Och det är värt det. Trots att man ibland tvivlar.

Kommentarer
Postat av: sunrise

Det var riktigt länge sedan jag läste och kommenterade din blogg, ska noggrant läsa igenom alla blogginlägg jag missat nu.

Liten catch-up , jag skulle egentligen ha tagit min sista tablett den 2e februari. När den dagen var kommen hade jag inte alls "perfekt" hy, faktum var att hyn var densamma som den hade varit framochtillbaka under två månader typ. Så min läkare förlängde behandlingstiden och sa att min akne var riktigt envis. Kändes rätt typiskt att det skulle hända mig. Nu ser saker och ting annorlunda ut, jag ska ta min sista tablett den 2e april och jag är supernöjd med min hy.

Jag har lagt rädslan för att fortsätta få finnar efter behandlingen på hyllan för jag var så rädd för att vara en sån som roaccutan inte hjälpte på tills dess att jag faktiskt blev den personen. Så jag skippar oron och om några finnar skulle komma - so what, det kan inte bli värre än förut. :)

Önskar dig all lycka med att hantera biverkningarna som snart försvinner och så önskar jag dig

Grattis! :)

2011-03-28 @ 15:05:21
Postat av: roaccutan och jag

Välkommen tillbaka!



Vad trist att du inte var "klar" till utsatt datum. Men då hade du en kortare kur än mig från början va? Jag har ju tagit i ett halvår. Trots att jag har varit i stort sett fri från akne sedan december åt jag hela vägen ut, vilket blev mer än maxdosen beräknad på min vikt.



Ja, den där rädslan ska jag försöka bli av med. Huden är helt sagolik och det där var ingenting. Jag har inte förstått att jag har varit så rädd för det. Men det visade det sig att jag visst var ;) Har sett på youtube om "återfall" och att det blivit bra efter det. Så jag ska försöka släppa det. Men det vore så himla jobbigt om det kom tillbaka när man tagit sig igenom allt skit.



Tack för grattiset och detsamma! Snart, snart!

2011-03-28 @ 18:15:27
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: sunrise

Ja, men så är det, min akne har jävlats förr ! :P



Härligt, är så glad för din skull. Tittade igenom gamla bilder nu och kunde knappt tro det, min hy är som förbytt. Känns vemodigt konstigt nog, det gick ju så långt att den hyn blev en del av mig.



Tog de allra sista tabletterna för ca tio minuter sen. Känns underbart ! :)

2011-04-02 @ 18:53:57
Postat av: roaccutan och jag

Grattis till avklarad kur!



Det är helt fantastiskt vad bra det kunde bli. Utan tvekan värt det.

2011-04-04 @ 19:47:43
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0