Dag 181 - Dagen D är här

Today's the day. Jag har ännu inte tagit de sista tabletterna. Av den enkla anledningen att jag steg upp nu. Tror bestämt att någon tog igen ett halvårs alkoholintag igår. Nej, så var det inte, men jag var uppe riktigt länge och har därför sovit precis hela dagen.
Så nu är det dags att fixa frukost och slänga i sig sina sista 60 mg roaccutan.
Jag ska försöka vara duktig och titta in här när jag märker att biverkningarna avtar. När ekesemen på händerna lägger sig och när jag kan börja träna riktigt igen. Och allt det där.
Kämpa på med era kurer, det är värt all skit när aknen försvinner! Att stiga upp på morgonen och slippa känna efter hur nacken ser ut och anpassa sin klädsel efter det är fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Kristi

Hej!

Jag ska börja min kur om ca en vecka. Min läkare sa inget om ledvärk eller muskelvärk. Har anmält mig till Stockholm Halmarathon men är orolig nu att jag inte kommer att kunna träna till det. Får väl bli nästa år i sån fall. Min läkare sa inget om håravfall heller....och jag har jättetunt hår. Vet du om håret kommer att växa tillbaka sen?

2011-03-13 @ 19:11:37
Postat av: roaccutan och jag

Ja, det finns en hel del biverkningar med roaccutan. Tycker det är konstigt att din läkare inte givit dig information, jag fick massor av papper och broschyrer att läsa innan jag bestämde mig. Muskelvärk kan du få eftersom ledvätskan torkar. Och de rekommenderar att man drar ner på intensiv fysisk aktivitet under kuren. Jag tror att man kan få bestående men om man inte gör det. Jag har haft problem med det här och i perioder har jag inte kunnat träna alls.



Sen är det ju olika vilka biverkningar man drabbas av.



Håret tror jag kommer att sluta ramla och min frisör tror också att det kommer att bli bättre om någon månad. De säger att kroppen ska återhämta sig på ett par månader.



Läs på internet, det finns massor med information. Men även skräcksidor, de ska man ta med en nypa salt.



Här finns ett av de papper jag fick av mina läkare:

http://www.lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2006/Roaccutan%20PIL%20070221.pdf



Lycka till!

2011-03-13 @ 20:28:23
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: T

Grattis! Hoppas det ordnar upp sig med alla biverkningar. Själv har jag tio dagar kvar och det känns otroligt skönt, även fast jag inte har lidit av så mycket biverkningar. Men jag kommer nog också oroa mig för att få tillbaka acnen, drömmer också mardrömmar om det. Måste erkänna att det ska bli riktigt skönt att kunna festa igen utan att vara alltför rädd om hur pass levern tar skada. Uppdatera gärna om hur det går! :)

2011-03-14 @ 16:05:57
Postat av: roaccutan och jag

Tio dagar kvar, det går fort. Det ska bli riktigt spännande att se vad som händer nu. Jag funderar mycket på hur det var att vakna utan torra flagor i ansiktet på morgonen :)

2011-03-15 @ 12:14:56
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: Mini

Först så vill jag säga GRATTIS!! Måste kännas oerhört skönt att ha tagit sig igenom hela kuren!

Sen vill jag bara tacka för ditt svar. Jag flyttar gärna den här konversationen till mailen. Behöver jag skriva min adress här eller ser du den ändå?

mvh

Mini

2011-03-16 @ 03:20:50
Postat av: roaccutan och jag

Tack Mini!



Det är en oerhörd lättnad att halvåret är till ända och förhoppningsvis ska allt lätta nu.



Jag har mailat dig. Hör av dig!

2011-03-16 @ 20:52:06
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: jagochroaccutan.blogg.se

Stort grattis :)

Halva miin tid har gått nu.

2011-04-06 @ 13:36:10
Postat av: L

Hej, läste precis din blogg och tycker att den är jätte intressant och vad roligt att Roaccutan hjälpt dig så mycket. Jag ska snart börja min kur om några dagar och vill veta hur det ser ut i ansiktet när man tar det. Kan man ha på sig smink och hur lång tid tog det tills din hud återställde sig från torrheten efter kuren. Mvh L

2012-01-28 @ 18:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0