Dag 128 - Hur gick det?

Igår var jag då på cirkelträningen. Det gick hyfsat måste jag säga. Jag kände av höger knä lite under uppvärmningsjoggen och blev tvungen att hitta på egna övningar på vissa stationer. Jag fick hoppa över stepbrädan (vi springer upp och ner på stepbräda), utfall (knäböj däremot gick bra) och en axelövning där man drar en stång upp under hakan. Axeln har jag aldrig känt av, men det gick bara inte. Överlag tyckte jag att det gick bra och tror att jag kommer att fortsätta gå en gång i veckan. Så kan jag köra "mildare" träning utöver det.
Hemma i soffan sen fick jag dock känna på ledvärken. Vänster höft och höger knä. Ajajajaj. Riktigt ont gjorde det.
Idag har jag känt av det lite under dagen, men det försvann till jag kom hem på jobbet. Jobbar, som svar till Piggelinen, gör jag på bank.
Ikväll har jag varit med min syster och hennes sambo och aquajoggat och simmat. Aquajogging har jag aldrig provat innan, spännande. Man spänner en flytkudde runt sig och joggar i vattnet. Sakta går det, men varm blev jag. Detta är något jag hoppas få följa med på ofta (på systers sambos jobb) för det kändes skonsamt och nu, tillbaka i soffan, känns allt helt okej.
Så himla skönt att vara igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0