Dag 154 - Eksem

Jag har känt till och från under kuren att det har kliat och varit lite torrt under hakan, på halsen. Idag ser jag inte klok ut. Duschade nu efter att ha spelat badminton och jag har illröda fläckar och områden på halsen, ner mot bröstet och ut på armarna. Svider rejält. Undrar vad som utlöser, jag använder ju samma tvål som hela tiden. Såklart utan parfym. Jaja, det lägger sig väl. Hoppas att det inte har att göra med att jag hade örhängen på mig igår för första gången på säkert tre månader (blev helt sårig och torr, som nickelallergi när jag hade det). Äsch, det är säkert bara en blandning av lite ansträngning, kyla ute och varm dusch.
Annars har jag haft ruskigt ont i ryggen idag, varit stel. Inte särskilt lätt att spela badminton då, med alla ryggrörelser fram och bak och åt sidan. Men skönt att röra lite på sig var det.
Har inte alls med saken att göra, men idag har jag fått min ledighet beviljad! 6,5 vecka. Asia here I come!

Kommentarer
Postat av: sunrise

Eksemen har ju verkligen varit en härlig biverkning, som tur var slapp jag det den första hälften av behandlingen. När jag till SLUT sökte läkare för det så såg jag brännskadad ut på underarmarna. En månad med Emovat läkte det hela fastän det känns som eksemen väntar påa tt komma tillbaka.

Vart ska du resa exakt? Låter sjukt kul :)

2011-03-28 @ 15:14:47
Postat av: roaccutan och jag

Aj! Det lät inte bra. Mina eksem var riktigt röda och torra och hud trillade så det var sår. Men jag har bara haft på händerna. Skönt att det fanns något som hjälpte dig!



Jag ska resa till Kambodja, Laos och Vietnam. Håller tummarna för att jag inte får problem med solen. Blir det som veckan i Jordanien kan det bli lite segt.

2011-03-28 @ 18:11:51
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0