4,5 månader efter avslutad kur

Idag har jag gett upp, jag kommer att börja tvätta mitt hår varje dag igen. För när jag kommer hem från jobbet på "tvättdagen" känner jag mig riktigt ofräsch och kan inte göra någonting innan jag tvättat håret. Det är riktigt trist. Särskilt nu i sommar när alla är spontana och man ibland bara slänger jobbväskan innanför dörren och drar iväg igen. Vägrar gå ut med flottigt hår!
Fäller gör jag tyvärr fortfarande, minskar inte nämnvärt heller.
Men. Jag har börjat springa igen. Har varit ute två gånger och det har inte varit några som helst problem.
Läste lite längre ner mitt inlägg från innan resan. Om de små bulorna längs käkarna. De är kvar. Och fler. Och jag klämmer. Och jag gillar dem inte!
Jag har dessutom haft en stor finne i hårbotten och nu har jag en strax bakom örat. Inte som de jättelika bölder jag kunde få förr, mer "vanliga" finnar. Och en högt upp på högra låret också kommer jag på. Det känns trist. Riktigt trist. Jag nojar hela tiden och är livrädd att det ska komma tillbaka. Jag har inte haft någon på ryggen, men det känns lite som att det inte handlar om om utan om när.
Jag VET att det bara är tre finnar och att många får finnar som "vanliga" människor efter kuren och jag ska försöka förlika mig med detta. Men det är inte lätt. Jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag skulle bli om aknen kommer tillbaka.
Bara att vänta och se. Jag slutar inte hoppas i alla fall. Jag ska bara jobba lite med nojandet. Jag tror att jag kan vara lugn!
På återhörande och lycka till ni som är uppe i kuren nu. Jag kikar in ibland och har ni frågor så ställ dem. Gärna i de senare kommentarerna då jag är inne så sällan att jag kan missa om ni kommenterar i tidigare inlägg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Jag förstår din frustration. Jag åt roa för 1,5 år sedan. Allt försvann och jag var supernöjd. Nu på senvåren kom mycket tillbaka och jag har precis börjat äta igen. Min hudläkare sa redan när jag började äta första kuren att många behöver äta två gånger för att det ska försvinna helt, vilket jag varit inställd på.

Och som sagt är jag inne på andra kuren nu (enbart dag 2 dock).

Ville bara ge dig lite uppmuntran om att det går att äta igen och att du inte är själv om att det kan blossa upp igen (det är mer vanligt än man tror=)

Lycka till med allt!

2011-08-17 @ 16:56:09
Postat av: Anonym

Babytalk, babypuder gör under för flottigt hår!! Man får matt look, volym och slipper tvätta varje dag!

Vet inte om du är mörkhårig, men är man blond eller ljusbrun funkar det. Testa!

Sen funkar mjöl oxå om pudret är slut!

2011-08-19 @ 12:53:23
Postat av: Anonym

hej.

Jag måste oxå tvätta håret varje dag annars ser d eut som ja kletat bregott i hårbotten. När man åt roa så va den 1 gång i veckan man tvätta håret guddd va skönt de va.

Finnarna för mig är helt borta på ryggen. dock så har jag fått 2 st ytttepyttiga i pannan. Har blivit fetare i hyn oxå :(

2011-08-26 @ 07:27:56
URL: http://jagochroaccutan.blogg.se/
Postat av: roaccutan och jag

Ja, det där med att det kommer tillbaka.... Har inte några finnar på ryggen, men väl i hårbotten och längs hårfästet. De är små och de är klämbara. Inga bölder än så länge, men jag gillar inte utveckligen. Har tänkt göra ett inlägg inom kort, då det börjar närma sig dagen då jag startade kuren för ett år sedan.



Och blond är jag, så kanske att jag provar babypuder (måste ju vara billigare än frisörsalongsgrejerna som finns). Men hur luktar det? :) Jag får undersöka, tack för tips.



jagochroaccutan - så du är klar nu? Grattis. Kollade bara snabbt in på din blogg nu och läste sista inlägget och skrattade högt när jag läste om att svettas om ögonbrynen! Det gjorde jag också! Yttepyttiga har jag haft, nu har jag några liite större än yttepyttiga. Men i det stora hela, FY HELSKOTTA VAD SKÖNT ATT SLIPPA BÖLDERNA PÅ RYGGEN!

2011-09-01 @ 07:08:39
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: Klara

Sluta med Roaccutan... det är livsfarligt. Jag testade det och hade vidriga biverkningar lång tid. Aknen kom tillbaka...även om det tog tid...och då vägrade jag att äta Roaccutan igen. Var helt less och googlade runt. Hittade progammet på www.akneakuten.se och det har hjälpt mig helt och hållet. Det tog typ 4 månader (märkte iofs att jag blev bättre redan efter två veckor) men efter 4 månader var jag helt aknefrik (helt och hållet :-))Jag har aldrig mått så bra, inte bara för att jag slipper de vidriga finnarna utan för att magen funkar perfekt också. Progammet kör rekommenderar en viss kost, vissa speciella naturliga tillskott, visst om hudvård och sen massa andra råd. Prova, det är billigt också men framförallt funkar det. Jag vet att jag låter religiös men för som har haft finnar och blivit av med dom vet vad jag menar.

Klar

2011-09-03 @ 13:59:59
Postat av: Klara

PS. läs det här...hände typ mig - inte kul!



http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/health/article615902.ece



Kör Akneakutens program

2011-09-03 @ 14:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0