Dag 8 - Scratch, scratch

Nu har jag nog kommit till dagen då det är dags att börja smörja in mig både morgon och kväll och köpa duscholja istället för duschtvål. Idag på jobbet har armar, ben, ansikte och hårbotten kliat något infernaliskt! Förmodar att det beror på att jag är torr, fast det syns inte så mycket på huden. Hårbotten är värst, det kliar och när jag kliar fjällar jag. Ja, det ser lite ut som mjäll. Det är inte så farligt, men då jag tvättar håret varje dag kanske jag ska höra med min frisör om ett mildare schampo när jag ska dit nästa vecka.

Jag använder fortfarande min vanliga hudkräm, Acos mjukgörande hudkräm för mycket torr och känslig hud. Har läst att många blivit rekommenderade Propyless. Jag lär märka om det funkar med dubbelsmörjning med min vanliga eller om jag behöver byta. Kör fortfarande med Acos cerat och det tycker jag funkar bra. Smörjer OFTA, men vet inte om Försvarets hudsalva skulle minska gångerna. Jag kör på så länge.

I duschen efter träningen kände jag att jag fått ny akne. Men fortfarande känner jag inte av någon större uppblossning. Får se hur det utvecklar sig, jag har ju även innan jag började kuren haft mer vissa perioder och mindre andra perioder.

Efter duschen har jag varit torr i ögonen. Vet inte om det beror på medicinen eller trötthet efter valvakan i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0