Dag 5 - Nu händer det grejer

Idag har jag verkligen märkt att något händer i kroppen! Det som igår var lite fnas runt näsvingar och på haka, är idag ännu mer fnas runt näsvingar, på haka, runt munnen och mellan ögonbrynen. Ansiktet och hårbotten kliar konstant och i eftermiddags kände jag att ansiktet började hetta. Japp, en svag hudrodnad har uppstått.

Ikväll (första fredagen utan fredagsöl) satt jag i soffan och såg på tv och kände mig varm om öronen. De är knallröda! Blir alla torra så här snabbt eller är det för att jag kör fulldos från dag 1? Stannar det av efter en tid och blir bättre eller kommer det bara att bli värre och värre för varje dag? Antar att det bara är att vänta och se.

Jag nämnde igår att det kanske var dags att lägga ner puderfoundation. Det fick jag göra i morse. Jag fick även hoppa över min vanliga foundation, som jag använder till att täcka över röda blemmor och ärr med. När jag försökte stryka på med fingret drog jag bara upp fler hudflagor. Jag anar att jag inte kommer att känna mig snyggast i stan i höst. Blek, fnasig och röd. Men jag är vid gott mod än så länge. Försöker att inte tänka på att det kanske ska vara såhär i sex månader framöver.

Efter joggen igår var jag ganska röd om ben och armar, men det är ju inget konstigt när man sprungit och kommer in i värme efter kylig uteluft. Men rodnaden sitter kvar, om än lite lättare, och ikväll ser jag att det är röda små knottror på vänster hand. Jag smörjer in mig med min vanliga (feta, oparfymerade) hudlotion och ser hur det ser ut i morgon.

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0