Dag 12 - Apoteket

Jag gick till Apoteket idag och efter rekommendationer från personalen köpte jag schampo och balsam för torr hårbotten. Det fanns även något man kunde smörja med, som inte skulle göra att håret såg fett ut, men jag avvaktar lite med det. Det blev dyrt som det blev, med ny hudkräm, Försvarets hudsalva och solskyddsfaktor 50.

Ja, jag ska ju åka till solen med den här huden. Ska dessutom under samma resa göra en jeepsafari i en öken. Grader i landet just nu - 36. Jag pratade med min hudläkare och han sa att det inte skulle vara några problem. Om jag har hög solskyddfaktor och heltäckande klädsel. Kan bli svettigt.

Ang. Försvarets hudsalva vill jag säga att jag ändå tycker att mitt Aco cerat är bättre. Provade iofs bara ett par gånger idag, så kanske ger jag det en chans till.

I övrigt inget nytt, inga nya blemmor, samma torrhet i hud, hårbotten och ögon. Låter håret vila idag och provar nya schampot imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sara

propyless hudkräm på apoteket är kanon, den använde jag mig jätte mkt av när min hud blev torr av roaccutan.

2010-09-24 @ 23:46:56
URL: http://divinyls.devote.se
Postat av: roaccutan och jag

Ja, jag har läst att många använder Propyless och blir jag torrare och känner att min vanliga hudkräm inte räcker till provar jag nog den. Min vanliga är lite billigare och funkar än så länge. Tack för tips, kan man aldrig få för många.

2010-09-25 @ 20:49:26
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0