Dag 10 - Hårbotten!

Igår jobbade jag till sent på kvällen och orkade inte skriva här när jag kom hem. Det var raka vägen i sängen.

Jag måste sluta klia i hårbotten! Den är en katastrof. Sårig och fjällande. Jag tränar ju nästan varje dag och tvättar med andra ord också håret varje dag. Jag var glad igår, att jag inte hade tränat, för det gjorde att jag faktiskt kunde strunta i att tvätta det. Jag kunde konstatera att det inte blir lika fett längre och därför kändes det helt okej.

Jag hade en riktigt gnällig dag igår. Ansiktet kliar och jag smörjer och smörjer, fruktansvärt trött på det. Men det verkar som att min ansiktkräm duger, XM Fokus (finns på hälsokostaffärer), den lugnar och det svider inte alls. Är glad att produkterna jag har hemma är för torr och känslig hud. Det har gjort att jag inte har behövt köpa massa nytt när jag redan har.

Ceratet från Aco tror jag däremot att jag ska byta ut mot Försvarets hudsalva. I alla fall prova. Det ska väl vara lite fetare och jag är trött på att gå runt och vara glansig runt hela munnen. Torrheten märks mest i kanterna av läpparna och därför smörjer jag en bit utanför, vilket inte direkt är snyggt. Kanske att jag inte behöver smörja fullt så ofta om jag provar hudsalvan. Det återstår att se.

Mina ögon är fortfarande torra och lite irriterade. Dessutom börjar jag bli snorig och det gör inte saken bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0