Dag 62 - 63 - Två månader firades med Glögg. Starkglögg.

Så inmundigade jag då igår min första alkohol sedan start. Jag vr ju tvungen att fira två månader på något sätt. Jaja, jag drack bara två små glöggkoppar. Men det kändes lite busigt och lite lyxigt. Efter nästa två månader kanske det blir en fredagsöl. Idag har jag verkligen saknat de där rödvinskvällarna när man bara sitter och snackar och dricker och har tända ljus och myser. Tänk vad jag kommer uppskatta min första rödvinskväll sen. I alla fall tills jag har druckit ett par glas och blivit för full för att ha mysigt :)

Helgen har varit bra, inget nytt under solen. Har fått två små bölder på ryggen istället för den som var där i veckan. Känns överkomligt. Örsnibbarna är dock katastrofer, runt och i hålen jag har i dem är det rött och torrt och det varar. Ska låta bli att använda örhängen ett tag och tvätta med alsol. Hoppas det blir bättre, jag gillar ju örhängen.

Har lite ont i högra knät, utan att jag har tränat. Vad händer? Funderar på att cykla lite ikväll och se hur det känns.

Grattis även till sig sunrise, som igår passerade två månader tillsammans med mig, bara fyra kvar!

Kommentarer
Postat av: sunrise

Det slog mig först när jag läste din blogg att det gått två månader. Grattis! asskönt faktiskt! :)



Vet dock inte hur länge jag ska ta Roa, började med maxdosen för en månad sen och lät på läkaren som att jag kan vara klar redan till jul, men det låter ju inte trovärdigt.. ska träffa honom om en vecka.

2010-11-16 @ 14:02:57
Postat av: roaccutan och jag

Verkligen skönt. Jag har ju gått på full dos från första dagen och går man efter det jag har läst om att totaldosen baseras på vikten, så skulle jag vara klar efter fyra månader ungefär. Men jag pratade med min läkare och han sa att det är säkrare att äta i ett halvår. Att risken för att det kommer tillbaka minskar om man äter "hela tiden" ut.



Jag vet inte riktigt, men jag känner att jag gärna äter dem i ett halvår nu när jag väl är igång. Det skulle ju vara skit rent ut sagt om det kom tillbaka och man måste börja om igen. Hör med din läkare och återkom gärna till mig med vad han/hon säger.

2010-11-16 @ 23:29:22
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: sunrise

Träffade läkaren idag och vi kom fram till att jag totalt ska få i mig nio askar (innehållande 100tabletter 10mg), har fått i mig precis fyra st nu.

Alltså kommer jag bli klar i början av feb.

Totalt blir det fem månader för min del; är inne på ditt spår men frågan är om effekten blir mer långvarig för att man tar medicinen under längre tid, isf hakar jag på!

2010-11-23 @ 21:41:56
Postat av: roaccutan och jag

Jag har för mig att jag läste att totaldos är 120 mg gånger kroppsvikt. Det var så jag räknade ut att det skulle vara fyra månader för mig. Och det räcker säkert för att bli fri från skiten. Man kan ju också se hur det känns när man närmar sig. Men eftersom min läkare sa som han sa, så tänker jag att då kör jag på ett halvår. Det var ju bara första uttaget som kostade mycket, nu är de andra två gratis för mig pga. högkostnadsskyddet. Klart man vill bli klar så fort som möjligt, med tanke på att få komma ut i solen och få ha vinhäng igen. Åhh, vad jag saknar att dricka rödvin och tjejsnacka!

2010-11-24 @ 20:08:35
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0