Dag 60 - Klämde

Idag klämde jag den lilla bulan jag har haft i pannan i två dagar. Den var inte gul, bara torr. När jag duschade trillade en torr skorpa av och när jag tryckte lite på den såg jag att det nog skulle gå. IDIOTISKT. Jag vet ju om att det kommer att bli ett rött område (större och rödare an bulan) och att jag riskerar att få ärr. Vad är det som gör att man inte kan låta bli?

Småfinnarna på magen fortsätter att ploppa upp, inget jag funderar så mycket på, men man undrar ju varför. Och vad som händer i kroppen. Jag är jättefin på ryggen och då ploppar en bula upp i pannan och en massa småfinnar upp på magen? Jag kommer på mig själv med att känna i nacken flera gånger om dagen. Det är fan ett under. Det bästa jag gjort. Med visst förbehåll för att det kan komma tillbaka under kuren och även efter. Men just nu, som sagt så många gånger förr, känns det toppen.

Jag har tänkt lite på hur jag ska fira min tvåmånadersdag på lördag! Det första som slog mig var att jag minsann skulle ta och dricka en öl. Hahaha, jag har under två månader druckit fyra klunkar öl. Det är det enda i alkoholväg. Jag kommer bli vrålfull första gången jag festar efter kuren. Firandet lutar nu åt glöggkväll. Årets Blossa! Med saffranssmak! Jag kan bara inte låta bli.

Hur gör ni med alkohol? Dricker ni som innan? Lite mindre? Inte alls?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag dricker som innan, min läkare sa inte specifikt om man får dricka alkohol eller ej! Har du hört något annat? Skulle vara tacksam för alla svar då jag är lite orolig..

2010-11-11 @ 23:02:51
Postat av: sunrise

Jag drack två gånger innan mötet med läkaren. Den senare gången drack jag väldigt lite (knappt en vodka-drink) och det visade sig på värdena två dagar efter. Så efter dess har jag avstått helt och det känns lika bra.



Kom att tänka på att vi båda började våran behandling den 13sep. Sjukt ändå :P

2010-11-12 @ 09:58:37
Postat av: T

Jag har ätit roaccutan i tre veckor. Innan jag började tänkte jag att jag skulle vara helt nykter under hela min behandlingstid. Men förra veckan hängde jag med mina kompisar ut, och det var väldigt svårt att avstå från alokholen då. Så jag drack lite, eller ja liite mer än vad jag hade tänkt. Så nu är jag väldigt nervös över hur mina värden ser ut... Det bästa för min del är nog att asvtå helt från alkolen, svårt att dra gränsen när man väl börjat med ett glas vin!

2010-11-12 @ 11:38:24
Postat av: roaccutan och jag

Sandra - ja, jag har hört annat. Det står också i bipacksedeln. Du kan skada levern om du dricker under kuren och min läkare sa även att om man dricker arbetar levern med alkoholen istället för med medicinen. Alltså borde det betyda att den inte "pumpas ut" i kroppen lika bra som om man inte dricker. Jag har valt att inte dricka. När jag väl gör det här vill jag göra det ordentligt, vill inte riskera att behöva ta en kur till bara för att jag inte kunde låta bli alkohol i ett halvår. Sen kanske man måste ta en kur till i alla fall, men då vet man att det inte beror på en sån skitsak. Fast jag saknar allt min fredagsöl...



sunrise - oj, ja, det bekräftar ju saken. No alkohol. Ska bara smaka saffransglöggen från Blossa imorgon. Ja, ganska sjukt att vi "hittat" varandra. Vi får peppa varandra ända in i mål! Har din läkare också sagt 6 månader? Jag siktar på att sluta 13 mars nästa år.



T - Jag är likadan, tappar känslan för när det är dags att sluta om jag väl börjar dricka. Någon riktig fest kommer det inte bli för mig. Ev. tar jag en fredagsöl någon gång. Eller blir det inte alls så, jag har varit så himla sugen så många gånger, men något har sagt nej och så har jag låtit bli. Lika bra det.

2010-11-12 @ 23:40:43
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: Tiia

Hejsan har käkat roa i 2 mån % 17 dagr nu .



Har faktiskt druckit ett par gånger (3) dock inte lika mkt som jag brukar men de har inte varit några problem har inte synts på mina blodprover eller så heller :)



Har tänkt lägga av med det nu 3 gånger räcker , har varit 2 Sthlm weekend resor bakom festande orsakerna .



Så tror inte en öl eller 2 spelar så stor roll :)

2010-11-13 @ 16:17:57
URL: http://roaccutanresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0