Dag 57 - Inte smörja

Har nog glömt berätta vad min hudläkare sa ang. att smörja sig när jag var där i fredags. Han tittade på ryggen, konstaterade att den såg fin ut och frågade sen om jag smörjer den. Jag svarade att jag inte gör det så ofta eller så mycket, bara när det behövs. Då sa han att det var bra, för det är torka ut som roaccutan ska göra. Och det vet jag ju. Men jisses, vissa ställen hade ju spruckit om man inte hade smort dem. Men det är väl bara att låta bli att smörja så länge det funkar då.

En finne jag fick i pannan i förgår är idag bara en torr fläck. Det går ruskigt fort. Förr kunde de ju hänga med i veckor om det ville sig riktigt illa. Det är bra.

Mindre bra är att det har börjat klia som tusan på armarna igen, det hade jag lite glömt bort nu när det har varit bra ett tag. Men det är väl bara att köra ett race med lite eksem och kli igen. Så länge uppblossning håller sig borta kan jag ta det.

Hur går det för er där ute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0