Dag 53 - Jag berättar

Idag när jag duschade slog det mig att nu när jag inte dricker och folk frågar varför, så svarar jag ärligt. Att jag äter medicin. De flesta är så nyfikna (eller de flesta är nog omtänksamma) att de måste fråga för vad. Och då säger jag det. Att jag äter medicin mot akne på ryggen. Tänk så många år jag har dolt det för folk, smugit och gömt. Och sen bara berättar jag det, sådär rakt ut i luften. Fast jag lägger alltid till att det inte har varit så farligt, men att jag får en del ärrbildande bölder och att jag tyckte det var dags att ta tag i det.

Det var väl bara att jag insåg efter de första frågorna att jag inte orkade ljuga i ett halvår.

Imorgon vankas återbesök hos hudläkaren.


Kommentarer
Postat av: f

dag 47, antar att det är häftet från akneakuten? tyckte jag kände igen mig lite av texten hehe. kommer ihåg hur jag körde stenhårt på deras diet. fyfan vad hemskt det var! enda kolhydraterna man fick i sig var från grönsaker, man fick ju knappt ens äta frukt enligt dem... helt otroligt egentligen hur mkt man har fått stått ut med och allt möjligt man prövat utan något resultat, tack och lov att jag äntligen börjat knapra roaccutan!



jag är på dag 60, tar 60mg/dag, väger 69kg. jag tror vi har liknande problem. jag har också ärrbildande bölder, dock så har de flesta försvunnit men då och då dyker det upp någon ny :( jag har inga varfyllda finnar överhuvudtaget, egentligen aldrig riktigt haft särskilt många sådana, desto mer inflammerade röda finnar. är det samma för dig? jag har blivit väldigt fin på hakan och i pannan men mina kinder är fortfarande riktigt tråkiga.



du vill inte lägga upp några bilder? skulle vara intressant att se om vi har liknande problem.



ville bara skriva av mig lite, jag behöver lite pepp:D vill oxå åka utomlands=(

2010-11-05 @ 22:05:03
Postat av: f

a

2010-11-05 @ 22:08:16
Postat av: f

amen läste precis nu att dina problem satt på ryggen, då har vi nog inte liknande problem

2010-11-05 @ 22:11:58
Postat av: roaccutan och jag

Hej.



Ja, svårt att jämföra rygg med ansikte. Och jag har inga bilder från innan. Svårt att fota rygg så att det syns bra. Och för att jag bara vill glömma och låtsas som de inte finns antar jag. Just nu ser ryggen jättefin ut, om man bortser från ärren. De får väl bli nästa hösts projekt. Om jag inte har en jäkla tur och de bleks under sommaren.



Haha, minns inte var jag hittade de där texterna. På flera olika sidor var det i alla fall. Men det var lite roligt. Som sagt, tänk vad man gått igenom under alla år!



Jag har, precis som du, haft mest problem med inflammerade bölder som blir fula ärr. Men även en hel del varfyllda finnar. Nu har jag kanske tre små upphöjningar på ryggen, som är ganska torra. Herregud, kan det gå så fort? Helglad är jag.



Utomlands kan man åka, men man kan inte vistas i solen oskyddad ens några minuter. Jag visste att jag var känslig, men inte att det var så illa! Det funkade dock fint med solskyddsfaktor 50 och heltäckande klädsel. Men det är ju såklart roligare om man kan komma hem med i alla fall en tillstymmelse till solbränna :) Det gjorde inte jag!

2010-11-06 @ 00:36:36
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0