Dag 51 - Varför funkar styrketräning?

Problem med höfterna när jag cyklar och när jag joggar. Men när jag styrketränar, vilket jag läst i bipacksedeln att man bör dra ner på, så har känner jag ingenting. Det är ju bra. Kanske ska ta bort ett pass kondition och lägga till ett till med styrka? I så fall blir det att byta bort motionscykeln på torsdagar. Fast det är ju så himla bra att cykla till Robinson när jag städat klart. Jaja, den som lever får se. Jag är i alla fall glad att jag kan styrketräna som vanligt.


Kommentarer
Postat av: A

Tror att du ska vara försiktig med styrketräning... Med roa i kroppen, kan du istället bryta ner musklerna.. Men detta testar man på blodproverna.

Det inte är bra att göra statiska övningar, eftersom ledvätskan är uttorkad och då kommer benen att nötas mot varandra, vilket kan ge problem även efter avslutad kur.

Du kanske redan vet allt detta, eftersom du verkar träna väldigt mycket och kanske har satt dig in i hur roa och träning går ihop.

Jag försöker själv träna mindre än innan, men det viktigaste är att du lyssnar på din kropp! Forsätt kämpa på, så ska vi allt bli av med all akne! :D

2010-11-05 @ 15:29:13
Postat av: roaccutan och jag

Oj! Jag hade ingen aning. Det här måste jag kolla. Men jag var hos läkaren idag och berättade att jag får värk när jag tränar. Om något hade synts ang. det på proverna hade han väl sagt något hoppas jag. Jag ska läsa på lite och om jag känner mig osäker ringer jag läkaren. Tack!



Ja, aknefria ska vi bli! Lagom till Beach 2011!

2010-11-06 @ 00:39:05
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: A

Ville inte alls skrämma upp dig! Angående att musklerna kan brytas är jag 100% säker på, eftersom man testar värderna på ASAT och ALAT, har man förhöjda värden så visar det på att det har brutits ned mer muskelvävnad än normalt. (jag pluggar till läkare och lärde mig om ASAT och ALAT förra terminen :P) Men eftersom din läkare sa att dina värden var OK, så kan du vara lugn, men kanske tänka på att jättemycket styrketräningen är det bästa.



Sen att ledvätskan torkar ut och benen kan nötas mot varandra har jag läst på internet, så vet ej sanningshalten (kommer ej ihåg var, men tror det var något forum). Men jag tycker att det verkar logiskt at tom ledvätskan torkar ut, då kan benen faktiskt nötas mot varandra. Sen är det nog inte i början av behandlingen jätterisk för det, skulle jag tro, då man ledvätskan inte hunnit torka ut så pass mycket.



Men jag tänkte fråga min läkare om en vecka om ledvätskan torkar ut, för jag tycker att det intressant att veta varför man inte ska intensiv träna.

2010-11-06 @ 13:54:37
Postat av: A

OJ, skrev fel:

Men eftersom din läkare sa att dina värden var OK, så kan du vara lugn, men kanske tänka på att jättemycket styrketräningen är INTE det bästa.



;)

2010-11-06 @ 13:55:52
Postat av: roaccutan och jag

Då ska jag vara uppmärksam på om värken förändras eller blir värre. Jag kör inte jättemycket styrketräning, en gång i veckan går jag på cirkelträning. Kan ju alltid dra ner på vikten på redskapen. Och låta bli att byta ut torsdagens motionscykling mot styrka. Fast det är ju när jag cyklar jag känner av det mest?



Du får gärna återkomma när du hört med din läkare.

2010-11-06 @ 14:08:26
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0