Dag 83-85 - Skön helg

Jag har haft en riktigt skön helg. Har bara gjort precis det jag har känt att jag har velat och orkat. I fredags orkade jag inte följa med till puben. Satt hemma själv och tittade på På spåret. Surfade lite och gick och la mig klockan elva. I lördags var jag hemma hela dagen, gick bara ut och köpte lite mjölk och tomtegröt. Sen kom en fin pojke hem till mig och vi tittade på film och jag gjorde julskinka. Igår väckte jag några fina vänner ur bakfyllan och tog med dem till pulkabacken. Det resulterade i en blåslagen rumpa. Varför säljs inte pulkor med inbyggd kudde?

Ledvärken blir bara värre och värre och sitter nu även i handleder. Men, jag gör alla rörelser, som att resa sig från hukande, resa sig från sittande och liknande, sakta, sakta. Det är inte skönt, men får funka. Inte mycket att göra.

Idag var det dags för jobb igen. Jag hoppas innerligt att jag ska lyckas hålla tröttheten borta, för en vecka som förra veckan vill jag verkligen inte uppleva igen. Tyvärr började det inte så bra, jag gick och la mig halv två i natt och steg upp halv sex imorse. Jaja, nya tag idag. Har ställt in badmintonträningen. Ska sitta hemma och dricka te och lägga mig tidigt. NU är det jag som tar hand om mig själv.

Torrsprickor. Är det fler än jag som får det nu? På fingrarna. Vid naglarna? Ajajajaj. Aldrig haft, vill aldrig ha igen.

Kommentarer
Postat av: piggelinen

Va skönt att du känner dej lite mer uppåt nu igen :)



Själv var jag på återbesök igår och de var roliga besked, mina värden hade förbättrats trots att jag går på fulldos. Men mina läppar är otäckt torra, råkade dra bort en bit precis vilket resulterade i att jag började blöda jätte mycket. Om händerna är jag lite torr men inte överdrivet, smörjer jag mej bara varannan dag så är det lugnt.

Du får nog se till att sova lite bättre, för jag tycker man är helt slut fast man sover bra.



Ha en bra dag!

//piggelinen

2010-12-07 @ 12:08:33
Postat av: A

Hej igen!

känns som att det var en evighet sen jag kommenterade sist! Men jag läser fortfarande din blogg dagligen! :)



Tips mot ledvärk: ta en matsked linfröolja om dagen, tycker man att det smakar illa kan man ha det på sallad och blanda ut med olivolja!

Jag läste någonstans att det skulle vara bra för leder, dessutom för hyn. Vet dock inte om det funkar. Jag har själv inte haft någon större värk, så har inte testat det ordentligt.



Sen eksem och torrsprickor på händerna... Jag har inte haft några problem med det än iaf. Försöker smörja händer med proppyless lika mkt som ansiktet. Sen har jag alltid tjocka vantar på mig ute. Jag har märkt att jag genast blir torrare om händerna, om jag så bara missar att ha vantar i fem minuter.



Vad tråkigt att du har blivit så trött! Men jag har också det. Jag har aldrig haft problem med att komma upp på morgonen, men nu kan jag snooza i en timme och missar nästan alltid första föreläsningen, men men... Hellre att jag kommer lite senare, istället för att somna på föreläsningen ;)

Nu har jag som mål att lägga mig runt 21, halv tio och läsa lite... Sen somna vid 22... Mina mörka ringar under ögonen borta! :) Men jag blir ändå trött under dagen och att motivation saknas är nog ändå värst...



Jag har varit trött i början av kuren också, men då plågade jag mig själv och såg verkligen till att koncentrera mig när jag pluggade. Nu börjar motivation försvinna... Men det är bara att ta nya tag och tillåta sig själv att ta pauser och bara ta det lugnt, för att orka... :)

2010-12-07 @ 18:33:34
Postat av: roaccutan och jag

Piggelinen - roligt att värdena var bättre. Mina såg toppen ut när jag kollade efter första månaden. Också trots att jag gått på fulldos sen första dagen. Oj, smörja händerna varannan dag. Det hade aldrig funkat för mig. Jag smörjer morgon och kväll och varje gång de varit i vatten. Och ändå har jag eksem och är supertorr. Mina läppar är mycket bättre än i början av kuren. Fast det märks att det är kallare ute nu, flagar lite mer igen.



Sover gör jag snart.... :)



A - Tror jag ska ta och kolla upp det där med linfröolja, jag har inte tränat sen i måndags förra veckan och det är jättetrist!



Trött är jag alltid på morgnarna, särskilt under höst och vinter. Men nu är det helt extremt! Trött dygnet runt. Har börjat gå och lägga mig 22 och hoppas att det ska räcka. Man vill ju ha ett liv också.

2010-12-07 @ 22:09:30
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: piggelinen

Jag blev lite nyfiken, men vad hade du för värden (du behöver svara på det om du inte vill)?



Konstigt att man får så olika biverkningar, men så länge de inte är bestående så går det ju att härda ut. Kom på att jag inte smörjt händerna på flera dagar nu :)

Vad smörjer du läpparna med? jag har testat allt utan att hitta något som funkar bra. Men sämst funkar läppbalsam.



//piggelinen

2010-12-08 @ 09:29:01
Postat av: roaccutan och jag

Aha, du fick se dina värden? Min läkare sa bara att de såg toppen ut :)



Läpparna smörjer jag med Acos cerat. Det är det som funkat bäst för mig. Eller. Jag har iofs bara prova Försvarets också, som så många hyllat i roasammanhang. Den var inte alls bra till mina läppar.

2010-12-09 @ 07:14:53
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag vill bara tipa om locobase repair, det enda som funkar till min läppar! Använder försvarets ibland när jag har bråttom eller är ute bland folk, då det är vit kräm som man smörjer in med. Men den är jättebra, prova! Finns på apoteket.



Tack för bra blogg förresten, hur bra som helst att kunna följa andra som också äter roaccutan.

2010-12-09 @ 11:05:08
Postat av: roaccutan och jag

Tove - Ja, jag har hört andra tipsa om Locobase Repair. Har faktiskt inte provat den. I början köpte man ju alla medel och krämer som fanns på Apoteket. Kostade ju skjortan. Då fick det räcka med ceratet, jag vägrade lägga pengar på det också. Nu har läpparna blivit lite bättre. Visst blir de torra och flagar, men det är ju inte i närheten av hur det var i början. Men det är möjligt att det kan bli ännu bättre med Locobase. Vem vet, jag kanske hinner med den innan kuren är slut :)



Roligt att höra att du gillar min blogg. Då fyller den sin funktion!

2010-12-09 @ 21:33:21
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/
Postat av: piggelinen

Jag har även testat locobase repair, men tycker inte den funkade bättre än något annat för mej.

Kör du med den gula eller röda tuben?



Din blogg behövs verkligen, ofta när man läser om roaccutan så framställs den som livsfarlig. Det kan säkert stämma att några få tar skada av medicinen och då är det givetvis inte värt det. Men merparten tror jag inte påverkas så illa av roa. För mej känns det redan som man börjar ett nytt liv. Även om inte allt är helt borta så känner jag hur mitt självförtroende sakta börja komma tillbaka och jag kan t.o.m. trivas i sociala sammanhang. Min acne har tidigar fått mej att bara sitta hemma enbart för att slippa stöta på folk. Men nu ska vi bara tänka possetivt!



Nu önskar jag bara man var klar och fick njuta av ett liv utan hudproblem, de tycker jag alla vi som äter roa är värda!

2010-12-10 @ 09:10:39
Postat av: roaccutan och jag

Så skönt att höra att du känner förändring! Heja heja, för fy vad snygga vi ska bli!

2010-12-13 @ 18:25:34
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0