Dag 43 - Kliande skinn

Sedan jag kom hem har jag märkt att huden på armarna kliar mer igen. Jag trodde att att det skulle vara värre i torr värme, men så var det inte. Det kan ju ha att göra med att under semestern smorde jag mig med hudkräm på kvällen och solskyddfaktor på morgonen. Hemma smörjer jag bara med hudkrämen på kvällarna. Och så har jag koftor på mig hemma, de kan ju bidra till att det kliar mer. Det kliar MYCKET!

Just nu har jag en del större bölder på ryggen, men jag är så glad över att inget sitter i nacken! Den känns helt len och jättefin. Jag kan ta på mig vad jag vill.

Ansiktet blev lite rödare igen igår, sved som bara den när jag torkade mig efter dusch. Skippar ansiktskrämen på morgonen och tar hudkrämen då också. Precis som på kvällen.

Under dagarna "trycker" ansiktet ut vad jag tror är överskottsfett på överläpp, nässidor och ögonbryn. Det är jättekonstigt. Men hellre det än att jag är torr och fnasig. Jag försöker att inte smörja just de områdena lika mycket.

Kommentarer
Postat av: f

hej!



vad kul att du är tillbaka! härlig rapport, låter som du haft det riktigt trevligt där borta :)

2010-10-26 @ 19:14:46
Postat av: A

Hej!

Bra blogg!

Började själv äta roa den 27 september. Startade på 40mg/dag, ökade i söndags till 50mg/dag (min maxdos, väger 50 kg). Än så länge är har jag haft torra läppar och har varit torr på hakan. Funkar bra med propyless och försvarets hudsalva. Hårbotten är också aning torr, men kliar inte iaf!

Mina öron har också hettat, likaså ansiktet!

Otrolig trötthet har jag också haft igår och idag... Men, men det gäller att bita ihop och kämpa på!

Jag kommer nog att följa din blogg, Lycka till! :)

2010-10-26 @ 22:14:42
Postat av: roaccutan och jag

A - Tack, roligt att höra. Jag läste själv en del bloggar innan jag började kuren och läser om en nu under tiden, följer hennes utveckling dag för dag och jämför med mig. Du verkar ha de biverkningar jag har, fast jag tror att jag har sluppit undan tröttheten. Önskar också dig lycka till!



f - Resan var mycket bra och jag är så glad att det funkade trots att jag inte kunde vara i solen. Som sagt, det var jättejobbigt första dagen. Men det kanske var bra eftersom jag då insåg hur viktigt det skulle vara för mig att inte utsätta huden för solen.

2010-10-27 @ 10:02:01
URL: http://roaccutanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0