Dag 28 - Duschprodukter

Jisses vad ansiktet svider när jag har joggat min runda. Svetten är hemsk. Såå skönt att duscha efter.

Tänkte jag skulle visa vilka produkter jag använder när jag duschar, eftersom jag inte har mycket nytt att komma med idag.

Duschtvål funkar inte längre, så jag har gått över till duscholja.


Till ryggen och ansiktet kör jag på med intimtvål, precis som i vanliga fall. Känner att jag, trots att jag är torr vill använda en tvål där. Denna är mild, utan parfym och har bra ph-värde.



Till håret har jag fått byta ut mitt schampo med parfym, då min hårbotten ganska snabbt blev en katastrof. Torr, kliande och till slut sårig. Jag använder schampo och balsam från Aco.

 

Då jag märkte att dessa produkter torkade ut längderna i håret pratade jag med min frisör och vi kom överens om att jag skulle prova en hårinpackning. Hårinpackningen ska användas en gång i veckan och ska vara en riktig fuktbomb. Men då jag inte tycker att balsamet ovan räcker för att jag ska kunna reda ut håret efter dusch använder jag det i längderna varje dag. Men då har jag bara i det i en minut eller så. Och så gör jag en riktig inpackning en gång i veckan. Jag tar den bara i längderna, då den är parfymerad. Noga med att inte låta den komma åt hårbotten.

 (hittade ingen bättre bild)

Då det inte räckte med det nya schampot och balsamet för att få bukt på hårbotten, köpte jag även Acos hårbottengel. Den är superbra!



För tillfället funkar dessa produkter bra i duschväg, för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0