Dag 18 - Pormaskar

Var hos frisören idag och färgade utväxten. Ajajajaj. Men, vill man vara fin får man lida pin. Det gjorde jag och nu är jag blond och fin igen.

Något jag har märkt, som har blossat upp, är pormaskar. I ansiktet. De är väldigt små och fina och de är inte synliga mer än när jag lutar mig fram i spegeln på toaletten. Men gud så många jag har. Och jag kan inte låta bli att klämma på dem. Jag tror dock att jag kommer att sluta med det nu. För idag har jag märkt något nytt.

Jag har tidigare märkt att där jag är och klämmer i ansiktet blir jag rätt röd, på områden med en halv centimeter i diameter. De här röda områdena torkar sen, och huden vill trilla av. När den gör det får jag större röda märken. Det ser ut som sår. Och nu är jag helt rädd att det kommer att bli ärr. Jag som inte har så mycket akne i ansiktet hoppas ju slippa skaffa mig ärr nu under kuren också. Räcker gott och väl att jag har gropar av ärr på hela ryggen.

Ang. äventyrsbadet i morgon. Jag kollade ryggen i spegel idag. Och tro det eller ej, men jag känner mig helt okej med den. Bara nacken som är illröd av gammal akne på väg bort. Och nacken kan jag dölja med mitt långa hår. HURRA, jag tror att jag kommer att bada imorgon. Håller tummarna för att inget nytt dyker upp!

Dag 19, 20 och 21 kommer förmodligen på söndag. Ha en super helg, det ska jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0